Skip to main content
Pas på

Det er dit ansvar at forsikringen passer til dig

Selvom tilfredsheden med forsikringsselskaberne er god, så mener kunderne, at selskaberne skal være bedre til opfølgende kontakt og bedre rådgivning. Men husk, at det er dit eget ansvar, at forsikringen dækker dine behov.

Forbrugerundersøgelse

En forbrugerundersøgelse fra analyseinstituttet EPSI viser, at danskerne generelt er tilfredse med deres forsikringsselskab. Faktisk viser undersøgelsen en stigning fra sidste år på både markedet for privatforsikringer og markedet for erhvervsforsikringer. Og samtidig har de danske forsikringsselskaber og de mest tilfredse kunder i Norden. Undersøgelsen er foretaget blandt 4000 danskerne og viser, at forsikringsselskaberne ligger tæt. Men også at forsikringsselskaberne er blevet bedre til at håndtere skadesanmeldelser.

Sørg for løbende at lave et forsikringstjek

Men trods den store tilfredshed er der stadig områder, hvor kunderne ikke er helt tilfredse. Ifølge undersøgelsen er forsikringsselskaberne ikke er gode nok til den løbende og opfølgende kundekontakt, og herunder heller ikke gode nok til at hjælpe kunden med at være rigtigt forsikret. Men hos Findforsikring.dk minder vi dig om, at det er dit eget ansvar at sørge for, at du har den rigtige dækning. Og derfor bør du løbende sørge for at lave et forsikringstjek. På den måde ved du, at du både er rigtig dækket, men også at du samtidig ikke betaler for meget.

Det går fremad

Hos Forsikring og Pension er man glad for udviklingen og stigningen i tilfredsniveaet. Adm. Direktør Per Bremer Rasmussen glæder sig over, at danskerne er mere tilfredse med forsikringsselskaberne nu end før, finanskrisen satte ind. Men han vurderer også, at der til stadighed ligger et stort arbejde i at bevare og styrke tilfredsheden, minimere klager og afstemme kundernes forventninger med forsikringsprodukterne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *