Skip to main content

Forsikringssynder af den kreative slags

Undersøgelser viser, at der i dag bliver snydt mere med forsikringer end nogensinde før. Tilsyneladende har mange mennesker tendens til at mene, at det er okay at snyde forsikringsselskaberne, fordi de selv betaler til dem. Desværre har forsikringssvindlen – for det er, hvad det er – en konsekvens i form af højere priser på forsikringer, og det rammer både svindlerne og de lovlydige.

Vi har samlet en række af de mere kreative forsøg på forsikringssvindel, og nogen gange kan man undre sig over, om ikke forsikringssnyderne skulle have sparet lidt på fantasien.

Iphone forsvundet i numsen af en ko!

En af de vildeste forsikringsanmeldelser kommer fra en landmand i England. Han kontakter sit forsikringsselskab og forklarer, at hans nye Iphone er forsvundet i numsen på en ko – ja, du læste rigtigt. Hans telefon skulle altså være forsvundet i koens numse, da han havde brugt telefonen som lommelygte, fordi koen skulle kælve. Midt i den seance var telefonen så smuttet fra ham og røget ind i koen. Hvorvidt forsikringsselskabet troede på historien, ved vi dog ikke.

Gode gange to

Da en mand solgte sin bil til en polak med det formål, at den skulle forsvinde hurtigst muligt og blive meldt stjålet, så var planen om forsikringssvindel ikke helt gennemført. Efter polakken havde fået de 19.000 kroner for at få bilen til at forsvinde, havde han lånt ejerens kreditkort til at betale den tyske motorvejsafgift. Da bilen senere blev fundet, og ejeren blev konfronteret med sit kreditkortkøb, så forsøgte han oveni at anmelde hans kreditkort stjålet også. Men så naiv var forsikringsselskabet ikke, og manden modtog en betinget dom.

Tyvagtige dyr

Endnu en gang viser de engelske forsikringssnyderne deres overlegenhed i kreativitet. Mobiltelefoner er åbenbart også et hit blandt naturens dyr. Det er i hvert fald, hvad en mand og kvinde vil have forsikringsselskaberne til at tro. Kvinden kontaktede sit forsikringsselskab og forklarede, at en måge havde snappet hendes telefon ud af hånden på hende under en gåtur på stranden. For manden var gerningsmanden derimod en abe, der stjal hans telefon, mens han forsøgte at filme med telefonen i Zoologisk Have. Usandsynligt som det er, så valgte forsikringsselskaberne alligevel at dække dem.

En klodset Titantic scene

En af de mere romantiske forsikringsanmeldelser var, da et kærestepar fortalte forsikringsselskabet, at de havde forsøgt at udspille den klassiske Leonardo DiCaprio og Kate Winslet ’Titanic-scene’ på spidsen af en færge. Desværre endte det modige forsøg med, at de tabte deres telefon i dybet. Det forlyder, at det kunne være en nyfortolkning af Titanic filmen – men parret fik selvfølgelig også erstatning.

En brandvarm forsikringshistorie

Nogle gange kan man have svært ved at forestille sig forsikringsselskabernes respons på de mere eller mindre kreative/sandfærdige historier – og det gælder specielt i det her tilfælde. En kvinde kontakter sit forsikringsselskab, og fortæller – som den kærlige mor hun er, at hun var i færd med at bage en fødselsdagskage til sin datter. Men desværre kom hun midt begejstringen til at komme telefonen (en smartphone vel at mærke) ned i kagen og ind i ovnen. Den historie kunne selskabet åbenbart ikke skyde igennem, og kvinden fik sin telefon erstattet.

En forsikringsfuser

Efter en mand havde kontaktet sit forsikringsselskab med en melding om, at hans bil var blevet stjålet, bliver bilen efterfølgende fundet totalt udbrændt. Et trist syn, men ved nærmere undersøgelse bliver det klart, at bilen hverken har været udsat for indbrud eller andet – og samtidig sidder mandens originale nøgle i tændingen. Det var lidt af en fuser, og manden kunne kvittere med tre måneders betinget fængsel.

En dyr fugl

Da en ulykkelig svensk familie melder til forsikringsselskabet, at deres hus var brændt ned til grunden, efter de havde forladt hjemmet for en kortere tur, var der ikke noget mistænkeligt i det. Men da det sidenhen kom frem, at familien tilsyneladende havde taget familiens kanariefugl med, så slog forsikringsselskabet ned, og de forsikringssnydende dyreelskere kunne se langt efter en erstatning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *