Skip to main content
storm

Fra storm til konkurrence – status på forsikringsmarkedet

Lange telefonkøer og mange erstatningssager

I 2013 havde forsikringsselskaberne travlt med de to store storme Allan og Bodil. Her blev masser af danskere ramt af stormskader og flere endda også af stormflod. Det betød lange telefonkøer og mange erstatningssager.

Selvom skaderne gjorde et stort indhug i overskuddet hos forsikringsselskaberne, så skinner det alligevel igennem, at de danske forsikringsselskaber er baseret på effektive og lønsomme forretningsmodeller. Så derfor endte nogle af de stærkeste forsikringsselskaber stadig med et betydeligt overskud. Samtidig vurderer analytikere, at der ikke er nogen grund til at frygte, at det bliver anderledes. Her mener man nemlig, at forsikringsselskaberne også vil være godt rustet til fremtidig voldsomme naturkatastrofer og storme. Derimod bliver det en skærpet konkurrence, som forsikringsselskaberne i fremtiden skal bekymre sig om.

Skærpet konkurrence efter storm

Der er nemlig i kommet flere nye forsikringsselskaber på banen, ligesom forbrugerne i højere grad er blevet bevidste om at undersøge markedet og få billigere priser på forsikringen. Det ved vi, for vi er selv med til at presse konkurrencen og hjælpe forbrugerene til billigere forsikringer. Og det er vi stolte af. Så når analytikerne spår, at fremtiden byder på mere konkurrence i forsikringsbranchen, så ser vi det blot som et sundhedstegn. Vi mener nemlig ikke, at nogen bør betale for meget for forsikringen.

På findforsikring.dk kan du indhente tilbud på dine forsikringer fra 3 forskellige forsikringsselskaber.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *