Skip to main content
Spar penge: Indhent 3 tilbud på din forsikring her

Prisstigninger får loyale kunder til at tjekke deres forsikringer

Der kan være mange grunde til at lave et forsikringstjek. Men især højere priser og utilfredshed får danskere, der har været kunde i samme selskab i mere end fem år, til tasterne. Det viser en ny undersøgelse.

”Det er jo egentlig ikke så mærkeligt. Hvis man gang på gang oplever at ens forsikringsselskab hæver priserne, så må man jo undersøge, om ikke et andet selskab kan tilbyde det samme billigere,” siger Kasper Kjems.

Han er marketing manager i den gratis service Findforsikring.dk, der netop hjælper danskerne med at lave forsikringstjek.

Derfor laver danskerne et forsikringstjek

Findforsikring.dk har undersøgt, hvad der får loyale kunder til at lave et forsikringstjek. De har inddelt danskerne i to grupper, efter om de har været kunder i samme forsikringsselskab i over eller under fem år.

Tre ud af 10 loyale kunder har lavet et forsikringstjek det seneste år på grund af prisstigninger eller utilfredshed. Det er næsten dobbelt så mange som i gruppen af danskere, der har været kunde i samme selskab i under fem år. 

Har været kunde i
under 5 år
Har været kunde i
over 5 år
Flytning eller ændrede behov 31% 26%
Prisstigninger eller generel utilfredshed 17% 30%
Nysgerrighed 36% 31%
Andet 17% 13%

 Kilde: Undersøgelse blandt 6.307 danskere, der har brugt Findforsikring.dk i 2016.

Bedømmelsesoversigt

0,0
0,0 ud af 5 stjerner (baseret på 0 anmeldelser)
Fremragende0%
Meget godt0%
Gennemsnitlig0%
Mindre godt0%
Dårligt0%

Gennemgå denne artikel nedenfor

Artikel anmeldelser

There are no reviews yet. Be the first one to write one.