Skip to main content
Klage til forsikringsselskab

Sådan klager du

Forsikringsjunglen er besværlig nok uden at skulle kæmpe mod forsikringsselskabet. Men nogen gange kommer man alligevel i en situation, som fører til en klagesag.

Den bedste løsning – for begge parter

Forsikringsselskaberne er altid interesseret i at hjælpe kunderne bedst muligt. De er ikke interesserede i at skuffe eller miste kunder. Ligesom alle andre forretninger så er forretningen baseret på kunderne penge, og derfor har forsikringsselskabet ikke nogen interesse i at komme på dårlig fod med kunderne. Det kan både være omkostningsfuldt og tidskrævende. Men det kan også føre til dårlig omtale og flere klagesager. Derfor er forsikringsselskaberne altid villige til at finde den bedste løsning. For begge parter.

Twist kan trække ud

Desværre går det alligevel sådan, at nogle skadesanmeldelser fører til klagesager. Og det giver både utilfredshed for kunden og for forsikringsselskabet. I de værste sager så bliver sagen trukket ud i flere år, og ender måske alligevel ikke med, at kunden får den erstatning, han håber på. Derfor kan det være en tung procedure at køre en klagesag mod sit forsikringsselskab. Men ret skal være ret, og føler du dig ikke korrekt behandlet, så skal du vide, hvordan du kan klage.

Klagesager starter her

Hvis du er uenig i en afgørelse, som dit forsikringsselskab har truffet, og selskabet ikek vil ændre den. Så kan du kontakte ankenævnet for forsikringen. Ankenævnet er oprettet af Brancheorganisationen for forsikring og Pension. Der bliver årligt indgivet 2500 klager til ankenævnet og 25 procent falder ud til kundernes fordel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *