Skip to main content

Færre klager over deres forsikringsselskab

Sidste år klagede 1.389 danskere over deres forsikringsselskab. Det er 479 klager færre end 2014, og det laveste antal klager siden 1978. Det viser en opgørelse fra Ankenævnet for Forsikring.

De seneste 10 år har antallet af klager været faldende. Så brancheforeningen ser det som et tegn på, at selskaberne gør meget for at undgå utilfredse kunder.

”Det er klart en meget positiv udvikling, at færre og færre forbrugere føler trang til at klage over deres forsikringsselskab. Jeg ser det som et udtryk for, at forsikringsselskaberne er blevet bedre til at forklare forbrugerne, hvad forsikringen dækker, og hvilken erstatning de har krav på,” udtaler Torben Weiss Garne, der er underdirektør i Forsikring & Pension.

Brug det til at få billigere forsikringer

Også hos Findforsikring.dk hilser man udviklingen velkommen. Og marketing manager Kasper Kjems ser muligheder for dig som forbruger.

”Jo mere selskaberne nærmer sig hinanden i forhold til dækning og antal klager, jo mere kan du tillade dig at gå efter prisen, når du vælger forsikringsselskab,” siger han.

Sidste år endte mindre end en promille af alle forsikringssager i Ankenævnet.