Skip to main content

Én ting er vigtigere end prisen

Når danskerne skal vælge forsikringsselskab, er dækningen det, flest danskere synes, er vigtigt. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Opeepl har foretaget for Findforsikring.dk.

Prisen fylder ofte meget i undersøgelsesfasen, men når danskerne sidder med de konkrete tilbud, så betyder dækning og service også noget.

“Langt de fleste danskere er klar over, at dækningen er selve produktet. Og hvis ikke forsikringen dækker, når de har brug for den, så kan den jo være nok så billig,” siger Kasper Kjems, der er marketing manager hos Findforsikring.dk.

Ældre mænd vil have service

Generelt er mænd og kvinder meget enige om, hvad, de synes, er vigtigt. Men på et punkt adskiller de sig: 36% af mændene synes, at service er vigtigt – mens kun 28% af kvinderne synes det samme.

Til gengæld er der store forskelle i forhold til alder. Unge i 20’erne går mindst op i dækning men mest op i omdømme. Som generation er de vant til, at alle varer og tjenester bliver bedømt på fx Trustpilot.

Danskere i 30’erne går mest op i pris og dækning. Det hænger muligvis sammen med, at forsikringsbehovet typisk vokser i den periode af livet.

Endelig går danskere i 60’erne mindst op i pris og mest op i god service.

Hvad er vigtigt for dig, når du skal vælge forsikringsselskab?

Dækning 73,6%
Pris 61,5%
Service 32,0%
At selskabet har et godt omdømme 14,4%
At det er et stort og kendt selskab 1,8%
Andet 1,7%
Ved ikke 2,1%

Kilde: Opeepl for Findforsikring blandt 1.000 voksne danskere.
Det har været muligt at give flere svar.