Skip to main content

Flere klager over deres forsikringsselskab

Sidste år klagede 1.868 forbrugere over deres forsikringsselskab. Det er en stigning på knap otte procent i forhold til 2013, viser nye tal fra Ankenævnet for Forsikring.

Alligevel er underdirektøren i forsikringsselskabernes brancheorganisation ikke bekymret. For de 1.868 klager skal ses i forhold til, at danskerne hvert år anmelder omkring 1,5 millioner skader til deres forsikringsselskaber.

Hvert år er der virkelig mange forsikringsskader, og derfor er det ikke realistisk, at man helt kan undgå klager, Torben Weiss Garne, underdirektør i Forsikring & Pension

”Hvert år er der virkelig mange forsikringsskader, og derfor er det ikke realistisk, at man helt kan undgå klager. I 2014 var der en lille stigning i antallet af klager i forhold til året før, men det giver nu ikke anledning til panderynken. Vi kan ud af klagestatistikken se, at tendensen de sidste 10 år er, at klagetallet falder støt og roligt. Den tendens ændrer en lille stigning et enkelt år ikke på,” siger Torben Weiss Garne, der er underdirektør i Forsikring & Pension.

Utilfredse kunder sparer 2.141 kroner

Hver fjerde klager fik medhold i Ankenævnet for Forsikring sidste år. Men det kan også betale sig for utilfredse kunder at skifte selskab.

Tre ud af fire danskere, der har brugt Findforsikring, fordi de var utilfredse med deres nuværende selskab, ender med at skifte selskab. De sparer 2.141 kroner i snit, og ni ud af ti får oven i købet bedre betingelser.